Gratis verzending vanaf €45
Vóór 15:00 besteld, zelfde werkdag verzonden
0
Gratis verzending vanaf €45
Vóór 15:00 besteld, zelfde werkdag verzonden

Door Sylvia, 10 mei 2022

Zo is indie brand Innersense ontstaan

Een bijzonder familieverhaal
Het onstaan van Innersense Organic Beauty is begonnen met het liefdesverhaal tussen beautyprofessional Greg en haarstylist Joanne Starkman. Al in 2005 richtten zij het organic en clean beautymerk op omdat ze merkten dat daar behoefte aan was; niet alleen bij de professionals in de salons maar ook bij de consumenten thuis in de badkamer. Hun aanpak is altijd bijzonder geweest: vanaf het begin hebben Greg en Joanne hun familie betrokken bij de opbouw van Innersense Organic Beauty.

De inspiratie: dochter Morgan
Toen dochter Morgan bijna 2 jaar was, werd bij haar een zeldzame genetische aandoening vastgesteld, het Williams-Beuren syndroom. Dat zette Greg en Joanne ertoe aan om na te denken over een gezonder leven. Joanne verdiepte zich in biologische voeding en las veel etiketten. Ze realiseerde zich dat ze aan zoveel chemicaliën werd blootgesteld in de salonomgeving waar ze werkte. Greg en zij wilden dat hun persoonlijke en professionele waarden op elkaar aansloten en zo is het idee van Innersense Organic Beauty ontstaan. Als moeder van een baby met speciale behoeften, werd ze zich ook bewust dat ze ook een verzorgende rol vervulde als haarstylist met een klant in de stoel. Ze wilde daarom iets creëren dat niet toxisch was, zodat kappers niet alleen voor zichzelf konden zorgen maar ook voor de mensen die in hun stoel zaten. Mind you: dit was lang voordat de 'groene' consumentenbeweging op gang kwam.

Een lange weg...
Innersense ontstond niet van de ene op de andere dag: het kostte Greg en Joanne vier jaar van pre-ontwikkeling. Het ging hierbij niet alleen om het bepalen welke ingrediënten aan hun eisen voldeden. Het bleek ook belangrijk om te kijken hoe de gekozen ingrediënten konden worden verwerkt. Een voorbeeld: er kunnen 14 verschillende soorten sheabutter ingekocht worden die intensief bewerkt zijn en vaak ook nog worden vervalst. Of je kunt rauwe sheabutter kopen die op een ethische manier geraffineerd is. Het is lastig om de balans te vinden tussen een zuivere verwerking en tegelijkertijd de effectiviteit te bereiken die essentieel is voor de prestaties van de producten. Toen ze begonnen, was het plan dat ze na twee jaar winstgevend zouden zijn. Het werd uiteindelijk twee jaar plus tien. Het kostte hen vele jaren van hard werken en doorzettingsvermogen om hun droom uit te voeren. Met de groei van sociale media en de toenemende vraag vanuit consumenten ging het eindelijk de goede kant op.

...met resultaat
Innersense Organic Beauty wordt verkocht in de Verenigde Staten, Australië, Europa, Canada en Azië. Ze breiden dan ook internationaal snel uit, zoals in Nederland via Bioplaneet en in de aangesloten salons. Ook de activiteiten via e-commerce en social media blijven uitbreiden.

Shop Innersense Organic Beauty

Voor wie?
De prijsstelling is premium maar nog wel toegankelijk, met haarproducten van  € 12 tot € 84. De beoogde consument is de 'groene' glam girl die op zoek is naar clean en pure haarproducten. Ze is bewust bezig met haar gezondheid en de wereld om haar heen. Maar deze eco-beautyshopper staat niet alleen, ook steeds meer mannen willen zich bewuster verzorgen, zeker als het hun haar betreft.

Lees meer over Innersense Organic Beauty

Het sterproduct: Sweet Spirit Leave In Conditioner
De bestseller en ook het lievelingsproduct van Joanne: de Sweet Spirit Leave In Conditioner. Deze conditioner is ontworpen om de bestaande chemische producten te vervangen die alle haartypes voeden en tegelijk ontklitten. Joanne vond het altijd heerlijk om als haarstyliste het haar van de klanten in de stoel te ontwarren. Dochter Morgan heeft veel, dik en krullend haar dus ze had iets nodig dat ze veilig op haar dochter's krullenbos kon gebruiken. Sweet Spirit Leave In Conditioner bevat o.a. aloë vera, lavendel en quinoa-extract.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »